P8228522.JPG
P8228739.JPG
P8228568.JPG

Be Prepared!

Vandaag (22-08-2013) is het team van PG Motorsport afgereisd naar het circuit van Zolder.



Afgelopen week was de auto nog een verzameling onderdelen, maar na een aantal lange dagen en nachten staat de 996 's ochtends te blinken in de pitbox. Het doel van vandaag is de auto beter te leren kennen en de mogelijke problemen te achterhalen die op zouden kunnen spelen tijdens de race. 


De rijders kwamen allemaal rond een uur of 9 aan op het circuit om zich daarna voor te bereiden op de dag. Onze teamchef Dimitri Gorissen had een heel programma opgesteld over hoe de dag ongeveer zou lopen. Zo zouden we beginnen met rijden rond de klok van 10 uur met rustig inrijden. Elke rijder 5 rondjes om aan de auto te wennen en de auto aan alle nieuwe onderdelen.  Tjarco Jilesen was de eerste die zou gaan rijden. Eenmaal ingesnoerd in de auto vertrok hij om zijn eerste verkenningsrondjes te rijden met de, voor hem, nieuwe auto. Eenmaal terug in de pits was hij enthousiast over hoe de auto reed. Het schakelen was nog wel apart, er zit namelijk een anders schakelmechanisme in dan in een standaard 996 GT3 Cup, maar voor de rest vond hij de auto erg lekker en vooral makkelijk rijden. De rest van de rijders konden dit beamen. Daarna iedereen nog een stintje van 10 rondjes op wat hogere snelheid en daarna onder het genot van een totmatensoepje en broodje evalueren.

Na de lunch gingen we weer door met het testen van de auto proberen de set up van de auto te optimaliseren. Maar toen Erik den Dekker eenmaal in de auto zat brak na een paar rondjes op miraculeuze wijze de achterste stabilisatorstang af. Hierna kwam hij uiteraard direct binnen. 


Toen kwam de vraag: doorrijden of stoppen? Uiteindelijk werd gekozen voor doorrijden. Hierna werd de stabilisatorstang eronderuit gehaald en gingen we weer verder met rijden. De rondentijden gingen weliswaar iets omhoog maar dit was niet van belang tijdens de testdag. Het ging er namelijk vooral om om de auto beter te leren kennen en de duurzaamheid van de auto te testen. 

Rond de klok van 4 zijn we uiteindelijk toch gestopt met rijden. Niet zozeer omdat er iets mis was maar omdat de rijders zo fanatiek waren met het rijden dat de auto bijna op canvas in plaats van rubber stond. Met ruim 70 rondjes zonder problemen kunnen we concluderen dat de testdag uitermate geslaagd is!

in Heeze nog een paar puntjes op de i en we zijn helemaal klaar voor de 24Hours of Zolder en dat is een erg goed vooruitzicht!